بازی های رنگی گراف و شاخص رنگ پذیری بازی

پایان نامه
چکیده

بازی رنگی گراف ها، اولین بار حدود سال ‎????‎ توسط بادلندر مطرح شد. فرض کنید یک گراف متناهی ‎g‎ و مجموعه ‎x‎ با ‎k‎ رنگ موجود باشد و دو بازیکن آلیس و باب این بازی را روی رأس های گراف انجام دهند. بازی با حرکت آلیس شروع می شود و هر کدام از بازیکن ها پشت سر هم یک رأس از گراف ‎$g$‎ را با یک رنگ از مجموعه ‎x‎ رنگ می کنند، که رئوس مجاور همرنگ نباشند. بازی هنگامی پایان می پذیرد که هیچ حرکت بیشتری نتوان انجام داد. آلیس برنده است، اگر همه رأس های گراف رنگ آمیزی شده باشد و باب هنگامی برنده می شود که رأسی رنگ نشده در گراف وجود داشته باشد که آلیس نتواند با رنگ های موجود آن را طوری رنگ کند، که با مجاورهایش همرنگ نباشد‎.‎ عدد رنگ پذیری بازی‎ گراف ‎g‎ کمترین تعداد رنگی است که در بازی رنگی بر روی گراف ‎g‎ آلیس استراتژی برد دارد‎.‎ بازی رنگی یالی گراف ها مشابه بازی فوق تعریف می شود، با این تفاوت که بازیکنان به جای رنگ آمیزی رئوس، یال ها را رنگ می کنند. شاخص رنگ پذیری بازی ‎کوچکترین عدد صحیح ‎k‎ است که آلیس در یک بازی رنگی یالی با ‎k رنگ بر روی گراف gاستراتژی برد دارد.

منابع مشابه

عدد رنگ پذیری بازی رنگی همگن ترکیبی

عدد رنگ پذیری بازی رنگی همگن یکی از موضوعات جدید و مهم در نظریه بازی و نظریه گراف محسوب می شود.این مساله برای اولین بار در سال 1980 توسط برامز مطرح شد.عدد رنگ پذیری بازی رنگی همگن ترکیبی را به اختصار عدد رنگ پذیری بازی می نامند. در این پایان نامه عدد رنگ پذیری بازی روی بعضی از رده های گراف های مسطح بررسی شده است.

15 صفحه اول

بازی شلیک چیپ و b-رنگ آمیزی گراف ها

این پایان نامه از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول به بررسی یک بازی یا فرایند روی یک گراف به نام بازی شلیک چیپ می پردازیم.بازی شلیک چیپ یک بازی یک نفره با یک فرایند انتشار روی یک گراف است. در این قسمت بازی شلیک چیپ روی گراف های غیرجهت دار و جهت دار، هم چنین نسخه تغییر یافته ای از این بازی به نام بازی دلار را مورد تحلیل و بررسی جامع قرار می دهیم. قسمت دوم این پایان نامه به پاسخ به برخی از سوال...

15 صفحه اول

تحلیل خودکار بازی رایانه‌ای با استفاده از شبکه پتری رنگی

وجود اشکال در طراحی از عوامل ایجاد نقص در سیستم است. تشخیص و رفع ایرادها در مرحله طراحی مانع از افزایش هزینه و زمان تولید سیستم می‌گردد. برای اثبات ویژگی‌های رفتاری سامانه‌ها از روش‌های رسمی استفاده می‌شود. برای اطمینان از عدم وجود بن‌بست، تضمین وجود جواب و تعیین میزان پیچیدگی معما، از روش‌های رسمی در طراحی معمای بازی‌های رایانه‌ای می‌توان استفاده کرد. شبکه پتری رنگی سلسله مراتبی یک روش رسمی مد...

متن کامل

عناصر فلسفیِ بازی و نظریه بازی تکاملی

بازی به عنوان بخش مهمی از زندگی روزمره، هزاران سال در زندگی بشر تداوم داشته است، اما کمتر از هفتاد سال است که نظریه‌ بازی به صورت جدّی موضوع بررسی‌های نظری و صورت‌بندی‌های فنی قرار گرفته است. این مقاله، در نگرشی فلسفی، به عناصر بازی و نظریه بازی – که صورت‌بندی ریاضیاتی کنش­های بازیگران در موقعیّت‌های راهبردی است – می‌پردازد. ویتگنشتاین مدعی شد که عرضه تعریفی از بازی ممکن نیست. ما با بررسی اندیشه...

متن کامل

استعارۀ بازی و فراداستان در رمان «بازی آخر بانو»

استعارۀ بازی به­مثابۀ درک صور متفاوت انواع زندگی همچون بازی­هایی که فقدان یک سنجۀ فراگیر امکان داوری و تعیین درست و نادرست از میان آنها را منتفی می­سازد، در تبیین نسبیت­باوری و عدم قطعیّت به عرصۀ فلسفۀ پست­مدرن نیز راه یافته است. از طرف دیگر میان رمان پست­مدرن و پسامدرنیسم به ­عنوان فلسفه­ای که وضعیت و زمینۀ ظهور چنین رمان­هایی را توضیح می­دهد، تناسب و سازواری وجود دارد. بلقیس سلیمانی، رمان «باز...

متن کامل

اثر بازی های بومی محلی و بازی های معمول بر رشد مهارت های دستکاری پسران کم توان ذهنی آموزش پذیر

Background : Manipulative skills are one of the fundamental skills subtitles which is used in most of daily and sports activities. The aim of this study was to compare the effect of traditional games and ordinary games on manipulative skills development in 8-10 years old Gorgan boys with educable mental retardation. Materials and Methods: Personal information was evaluated by the researcher mad...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023